Saturday, February 5, 2011

Pengalaman Bersama Pemandu Jabatan

Kali ini Bonda nak berkongsi satu pengalaman yang unik dan tidak pernah terfikir ia akan berlaku. Organisasi Bonda ada melaksanakan program perkongsian kepakaran yang dinamakan Program Informasi Di Hujung Jari. Nama program ini idea daripada Bonda dan diterima oleh Boss. Seronoklah tu.

Dalam program ini, kakitangan sokongan, iaitu daripada peringkat ketua kerani hingga kepada driver, perlu menceritakan salah satu proses kerja seharian mereka. Pembentangan perlu dibuat menggunakan power point dan masa yang diberi lebih kurang 15 minit. Pegawai pun ada juga program yang lebih kurang macam ni. Nak tau lebih lanjut, klik aje kat sini...

Walaupun penilaian dibuat ke atas pembentangan mereka, tetapi tak adalah diambil secara serius sangat tentang bagaimana mereka membentangkannya. Objektif utama adalah untuk memupuk keyakinan diri pada kakitangan sokongan ini dan supaya mereka tahu jugalah sikit-sikit tentang ICT. Panjang betul pengenalan Bonda.

Baru-baru ni tibalah giliran driver yang buat pembentangan. Topiknya adalah penjagaan enjin kereta. Selepas aje slide pertama dan pengenalan, keluarlah slide penceritaannya. Terperanjat besar, sebabnya semua ayat yang ditulis tiada spacing in between. Cekap pula Si driver ni membaca. Kami semua ketawa. Tidak pernah terfikir situasi sebegini boleh berlaku (ayat yang tiada spacing). Si driver tu relax aje. Nak tanya sama ada itu gimik atau sememangnya dia tidak tahu atau lupa, takut juga kalau-kalau dia terasa.

Satu lagi yang menariknya, tiada kesilapan ejaan. Boss pun membuat hipotesis: Dia type macam tu kerana speeding. Biasalah driver dipadankan dengan speeding.

2 comments:

  1. Salam perkenalan Bonda, terima kasih sudi siggah blog saya dan beri komen...

    ReplyDelete
  2. kelakar la bonda. memang driver tu power. saya pun tak dapat nak bayangkan macam mana dia boleh menulis dan membaca tanpa spacing.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...