Wednesday, February 23, 2011

Ben Ashaari Di Awal Penglibatan Dalam Dunia Blog

Ben Ashaari dah mula cerita bagaimana dia terjebak dalam dunia blog. Inilah cerita yang Bonda tunggu-tunggu. Nak selongkar entrinya, tak sanggup rasanya, sebab terlalu banyak entrinya.

Siapa Ben Ashaari tu?
Popular jugaklah dia. Sebabnya, dulu masa Bonda blog walking kat Malaysia ni, kerap terjumpa blog yang mention nama dia dan juga follow blog dia. Bila dah sering dengar namanya, tertanya-tanya jugalah anak sapalah si Ben Ashaari ni. Jadi Bonda pun follow jugalah blog dia.

Apabila blog Ben Ashaari tersenarai dalam reading list Bonda, kalah blog lain dari segi kekerapan dia update blognya. Rasa-rasanya selang masa antara setiap entrinya tak sampai satu jam. Itu time dia jagalah.
Bonda ada jugalah follow blog Red Mummy. Red Mummy juga salah seorang blogger yang popular. Ramai pengikut dan pembacanya. Kekerapan Red Mummy update blog dah dikalahkan oleh Ben Ashaari.

Jika nak tau macam mana Ben Ashaari bermula dalam dunia blog, klik this.

Perkara yang common antara Ben Ashaari dengan Red Mummy adalah rajinnya mereka letak entri kat blog. Tup tup naik satu cerita (entry).

So, kesimpulannya, kekerapan update blog adalah salah satu ingredient untuk mendapat status Blogger Popular. Teruskan usaha anda.

4 comments:

  1. mana la nak cari idea ni, bonda
    nak siapkan satu entri tiap hari pun terkial-kial
    hehe

    ReplyDelete
  2. terima kasih bonda ... terharu saya .. :)

    ReplyDelete
  3. bonda, saya ada berita gembira dari saudara Ben. Tak sangka dia pilih blog saya jadi blog baru pilihan dia. Saya dapat link blog dia dari blog mama la. TQ

    ReplyDelete
  4. Tahniah Hafeezan. Seronok Bonda mendengarnya. Benda-benda macam tulah yang memberi motivasi kepada kita, blogger baru. Betul kan?
    Nanti Bonda nak gi ke blog you jugaklah.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...