Monday, May 23, 2011

Ketibaan Rombongan Pengantin Di Masjid Putrajaya

Tahun 2011, insya Allah Bonda menerima dua orang anak lelaki. Bonda dapat anak lelaki pertama pada 17 April 2011, di Masjid Putrajaya, namanya Zarizi Zaimi. Panggilan manjanya Eg.
Anak lelaki kedua pada bulan Jun nanti, insya Allah.

Pada entri ini Bonda merakamkan sebahagian kecil saat-saat indah yang sempat dirakamkan pada hari tersebut. Bonda seboleh-bolehnya nak letak semua gambar yang diambil sebagai kenangan.
Panjang ceritanya di majlis akad nikah. Oleh itu Bonda akan ceritakan dalam beberapa episod. Cerita-cerita ini sememangnya very personal kerana ianya luahan hati Bonda. Harapan Bonda tulisan ini tidak menyinggung sesiapa. I just want to share one of my very special moments with special people.

Episod 1 : Ketibaan rombongan pengantin di Masjid Putrajaya

Inilah Iffah, pengantin perempuannya.
Walaupun tidur lewat dan terpaksa bangun awal, hasil kerja Aleng Tohara sebagai makeup artist tidak mengecewakan Bonda. Pesanan Aleng, emosi pengantin jangan diganggu kerana ia akan memberi kesan kepada seri wajahnya. Makeup mahal-mahal pun tak guna jika emosi pengantin terganggu. Oleh itu, pada pagi itu (semasa Iffah sedang dimakeupkan) Bonda berusaha untuk tidak mengeluarkan kata-kata "tak siap lagi?" walaupun dalam hati kecil menjerit-jerit suruh siap cepat-cepat kerana tak mahu lewat sampai di masjid.

Syukur, Bonda ada anak saudara yang baik hati, bersedia memberi pinjam pakai kereta Mercerdes nya sebagai kereta pengantin. Terima kasih ya Shahrin. Maklum ajelah hari yang paling istimewa dalam hidup semestinya mahu semuanya cantik sebagai kenangan.

Barang hantaran dibawa bersama ke masjid semasa majlis akad nikah.
Inilah gadis dulangnya. Semua gadis dulang muda remaja. Itu kehendak pengantin. Habislah saudara mara dan rakan taulan yang lebih kurang sebaya dengan pengantin dipelawa menjadi gadis dulang. Terima kasih ya anak-anak atas sokongan dan kerjasama yang telah diberikan. 11 dulang daripada pengantin perempuan.

Hantaran dibawa masuk sebelum pengantin perempuan masuk.

Iffah diiring oleh Lily, isteri Shahrin, masuk ke masjid.
Nasib baiklah ada Lily, jika tidak sorang-soranglah Iffah berjalan masuk. Pengapit Iffah dah jadi gadis dulang pulak apabila sampai di masjid. Bonda pulak dah berada dalam masjid untuk melihat-lihat kesediaan tempat. Tak mudahlah menjadi wedding planner untuk perkahwinan anak sendiri, bagi Bonda lah.

Di pintu utama dewan solat, Iffah ditemani oleh Delliya.
Episod seterusnya akan disambung dengan semasa majlis akad nikah. Tungguuuuuuuu

2 comments:

  1. hi kak saba....congrats yer...alhamdulillah dah ader menantu thn ni....bakal dpt dua lagi.....anyway tahniah sekali lagi n...selamat bakal mendapat cucu yer.....

    ReplyDelete
  2. saya tertunggu2 n3 akak ni.. alhamdullilah baru dpt baca hari ni.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...