Sunday, August 21, 2011

Kempen Amalan Senyum

Di organisasi atau pejabat anda dah ada ke kempen senyum? Oh! Tak perlu buat kempen, sebab staf dah sentiasa senyum. Baguslah tu. Tapi bila kita buat kempen, tak bermakna kita ada isu besar. Ia hanya untuk tingkatkan kesedaran (awareness).

Organisasi Bonda telah melancarkan Kempen Amalan Senyum pada 6 Julai 2011.
Ia dilancarkan oleh pemimin Bonda, Encik Khalid bin Abu Bakar selaku Setiausaha Bahagian. Maniskan senyumannya.
Dalam ucapan pelancaran, Encik Khalid ada menyebut tentang kuasa sekuntum senyuman. Dia menceritakan bagaimana senyuman yang terukir di wajah arwah ibunya sewaktu meninggal dunia, telah memberikan semangat buat dirinya untuk terus hidup dan berjuang. Ibunya meninggal muda dan di waktu itu dia masih lagi kanak-kanak. Bonda lupalah berapa umur dia pada ketika itu. Apa yang pasti, kehilangan ibu semasa kita masih kanak-kanak, belum puas bermanja, memberikan tamparan yang hebat. Sewaktu emak Bonda meninggal dunia, Bonda juga merasa kehilangan yang amat sangat walaupun di waktu itu Bonda telah mempunyai keluarga sendiri.

Inilah pengacara majlis, Cik Siti Aisyah Nordin.
Suaranya memang lunak. Kat office Bonda ada dua orang aje yang mempunyai bakat dan suara sebagai pengacara majlis, setakat ini dan Cik Siti Aisyah ni salah seorang.

Inilah gimik pelancaran. Rakan-rakan Bonda kumpulkan gambar senyuman staf BPPK. Bila dah gambar dah siap, rupa-rupanya masih ada gambar staf yang tertinggal. Memang satu cabaran untuk memastikan semua gambar staf ada. Bonda tabik spring atas usaha murni rakan-rakan Bonda.

Encik Mohmmad Najib, pengerusi Kempen Amalan Senyum sedang menyemat pin kempen di baju Encik Khalid.

Ni pulak Encik Siva yang menyematkan pin kepada baju Encik Azme, Timbalan Setiausaha Bahagian Sektor Pengurusan.

Ini adalah Puan Rozainum, Timbalan Setiausaha Bahagian Sektor Pembangunan Kompetensi. Siapa yang sematkan pinnya? Bonda dah lupalah. Sorry ya.

Kami sedang menikmati tayangan video, wajah-wajah riang staf BPPK.

Kami juga dihiburkan dengan nyanyian yang berkonsepkan Senyum oleh kumpulan koir BPPK.

Itulah sedikit sebanyak cerita semasa majlis pelancaran Kempen Amalan Senyum di organisasi Bonda. Sekadar kenangan Bonda di sepanjang tahun 2011. Jumpa anda di lain waktu.

2 comments:

  1. Org tak suka senyum, org tka pandai berkawan kan kak..

    ReplyDelete
  2. Betul betul betul. Akak setuju dengan pendapat Yan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...