Friday, May 2, 2014

Yes! Berjaya

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Assalamualaikum.

Syukur Alhamdulillah, Bonda berjaya menyampaikan memo pertukaran Unit @ tugas (job rotation) kepada bos besar Bonda. Syukur Alhamdullillah, dia setuju dengan permohonan Bonda tanpa banyak soal jawab sebabnya 2nd bos Bonda dah ada berbincang dengan dia tentang ini. Syukur Alhamdulillah, ALLAH permudahkan urusan Bonda. Bila berkuat kuasa? Oh itu Bonda tak pasti. Sebabnya tindakan selanjutnya perlu dibuat oleh Unit Pentadbiran. Merekalah yang mengeluarkan memo @ surat arahan pertukaran dalaman.

During "lunch time" hari ni, Bonda mulalah kemas @ saring dokumen-dokumen yang ada di work station Bonda. Inilah aktiviti yang Bonda tak suka lakukannya. Semua dokumen kalau dapat nak disimpan, takut nak guna lagi or refer. Tapi yang pasti dokumen tu berabuk jadinya. Tak ada pulak nak dirujuk. Waktu-waktu macam ni lah terasa nak buat Amalan 5S secara konsisten.

Mudah-mudahan ALLAH bantu Bonda mempercepatkan tugas saringan dan kemas dokumen di samping siapkan tugasan tertonggak sebelum Bonda berhijrah ke Unit lain.

Okaylah, Bonda minta diri dulu. To be continue next time.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...