Saturday, November 19, 2011

Tempat Menarik Di Sarawak : Dewan Undangan Negeri


Selamat bertemu kembali buat rakan-rakan dan anak-anak Bonda, setelah sekian lama menyepi. Maaf ya jika ada yang tertunggu dengan kehadiran Bonda. Sebenarnya tugasan Bonda bertambah secara mendadak (kena cover tugasan kawan yang over date due). Arahan ini selaras dengan kenaikan pangkat Bonda ke gred 48 baru-baru ini. 25 tahun berkhidmat selepas keluar daripada universiti, baru dapat mencecah gred 48. Apa-apa pun syukur, dapat juga merasanya.

Kali ini Bonda nak berkongsi pengalaman pertama kali Bonda di Kuching, Sarawak. Akhirnya dapat juga Bonda tiba di Kuching, Sarawak pada 25 Oktober 2011. Maka lengkaplah pengembaraan Bonda ke semua ibu negeri di Malaysia. Bonda dapat sampai ke Kuching kerana melaksanakan penggumpulan data untuk projek rintis PROSPEK KPM. 
Salah satu tempat yang menarik adalah Dewan Undangan Negeri Sarawak. Ia adalah dewan perundangan tertua di Malaysia. Nak tau sejarahnya, klik lah kat sini. Bonda sekadar pandang daripada jauh aje.


  Inilah Dewan Undangan Negeri Sarawak.
Kenangan Bonda bersama Dewan Undangan Negeri Sarawak daripada Kuching Waterfront.

Pada suatu petang tu, Bonda duduk melepak di Kuching Waterfront, mengadap Dewan Undangan Negeri (DUN). Hajat hati nak tenguk sunset kat situ tapi tak nampak pun, salah tempat agaknya. Jadi banyaklah shoot DUN yang dapat diambil.

 
 Kapal Sarawak Cruise sedang melepasi DUN. Jika dah sampai kat Kuching Waterfront tu, jangan lepas peluang naik cruise ni. Dia bawa jalan-jalan menyusuri Sungai Sarawak. Bonda survey aje dulu.
 

 Yang ini, Sampan Sarawak Cruise yang melintasi DUN.
Itulah serba sedikit kenangan di DUN. Cantik bangunannya. Okaylah, lain kali Bonda shared gambar yang lain pulak. Kita rehat seketika.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...